fredag 26 februari 2010

TODAY MOTHER FUCKERS

*SUCKS*
Surt att det inte går att blogga med mobilen på blogspot. Iaf inte för oss som har 3. Ska man byta operatör eller blogg. Svar blogg, för min del iaf. Just nu skulle det varit bra att kunna göra det så man kan uppdatera när sakerna faktiskt händer. Så jag får skriva lite varefter det händer och klockslagen samt stationerna etc under dagen.

Norrköping

Efter Norrköping så var det fullt i tåget. Gjorde en visering av den bakre fordonet som jag har. Varefter stationerna rullar förbi så har jag grymt jobbiga resenärer i främre fordonet som springer ut och röker vid varje station. Vi låg några minuter sent upp till Sthlm hela tiden, och man tappar mer när de håller för dörrarna så att de inte stängs ordentligt. Varför kan de bara inte hålla sig eller köpe nikotik tuggummi om de har så svårt att hålla sig? Nu sinkar de bara ner alla andra som åker med tåget.

Stockholm

Vi var cirka 5min sena in till Stockholm och jag skulle hinna köpa en macka så jag står mig till senare ikväll när jag slutat. Här öser det på med folk. Helt sinnessjukt. Enligt bokningslistan så har jag kl.17:03 854st bokade och kl.17:48 875st bokade. Visst alla går inte på i t.ex Stockholm men jag har 284st sittplatser samanlagt i de två fordonen. Var tar folket vägen. När man stannar vid en station och kolalr när de sitger av och tror att nej nu så kan det inte få plats fler så kommer det ut minst lika många till.


18:15

Nu står vi och väntar på att få komma in i Uppsala. Men det går väldigt trögt. Massor med tåg före oss som också vill komma in. Vi skulle ha avgått kl.18:07.

Har sjukt mycket folk ombord, det går inte ens gå i tåget. Det står folk över allt. Samt att jag är ensam ombordare med två fordon. Dock håller jag mig bara i det bakre, men som sagt eftersom det inte ens går att röra sig i tåget så är det svårt att kolla biljetter med.

18:30

Vi lämnade Uppsala kl.18:28, det gick av massor med folk med det gick på lika många igen. Långt kom vi inte heller. Nu står vi still igen straxt norr om Uppsala. Det ligger fortfarande tåg framför oss som inte hinner komma undan så vi får stopp i var och varannan signal. Status just nu är -21min.

18:44

Enligt bokninglistan som har uppdateringstid 18:11 så har jag nu 886st bokade. Har även pratat med trafikledningen om anslutningarna i Gävle. Hoppas att Tågkompaniet inväntar oss annars så får mina resenärer vänta på ett senare tåg. Håll tummarna!!

18:54

Yey, Tågkompaniets tåg ska invänta. Dock var det ersatt med buss. Men då kommer de ju iväg iaf :)

19:03

Vi avgick precis ifrån Tierp. Nu är vi – 25min. Åter igen skulle en rökande resenär ut och blossa. Det är inte rökandet som gör mig frustrerad utan brist på respekt. När man blåser i pipan så stängs dörrarna strax där efter. Varför står man kvar då?

Jag är på lite risigt humör idag men så här är det varje dag när man åker mer eller mindre. Sen har vi ombordare fått taghit så enormt mycket skit sista tiden. Bara under denna helg nu så tror jag det har blivit 5-6sjukskrivningar och inte bara enbart av sjukdom. Det är många som är på bristningsgränsen nu. Jag är absolut en utav dem. För cirka ett år sedan led jag av panikångest. Detta uppkom mestadels pga stress och vilja göra alla till lags på jobbet. För höga och orimliga mål helt enkelt. Det är det jobbigaste jag varit med om. Men tack vara nära vänner och vissa kollegor samt min då varande produktionsledare så blev jag ”frisk”. Problemet var att jag inte sjukskrev mig som läkaren rekomenderade. Utan jag tog min medicin och gick till jobbet. Fasadbyggande är jag proffs på. Nu så här i efterhand så kan jag känna att man skulle ha gjort det för att samla sig och ta nya tag istället för att gå på sparlågan. Vilket jag ahr gjort länge nu. Det känns som om man bara vill gråta!

19:40

Efter mycket om och med så avgick vi från Gävle -32min sent. Kunde ha avgått 4-5min tidigare om det inte var för mina rökande vänner i främre fordonet. De var tydligt lite på lyran eller ganska mycket på lyran. De gick inte av direkt i Gävle utan tyckte det var roligt att hålla upp dörren så det blev dörrfel så föraren fick säga åt dem och låsa dörren manuelt. Dumhuvuden!! Nu är vi iaf på väg på Sandviken. Får se när vi komemr därifrån med tanke på alla godståg och sånt som går där. Håller tummarna för att det inte blir allt för sent.

Om cirka en halvtimme så kommer Ida och Sören upp till Gävle med tåg 242. Då ska vi gå till Tennstopet och ha lite fredagsmys med god mat och dryck...

Vill passa på att ge en bamse kram till Linder. Han är fan BÄST alltså.

Hörs när jag kommer upp på rummet sen!! Så kanske jag lite dåliga mobilbilder att lägga upp.
Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar