tisdag 2 mars 2010

Tåg 222 inställt pga fordonsskada

De fick inte i ordning fordonet så mitt tåg blev inställt. Dock är det bara min förare som skulle ha kört tåget som ringt och berättat det. Ringde iaf personalfördelningen och då sa de att mitt tåg hem skulle avgå från Sthlm istället för Gävle. Så jag kunde ta det lignt en stund för att sedan ta mig upp till huvudstaden. Men sen ringde de efter en halvtimme och sa att jag skulle åka upp till Gävle och ta hem tåg 237, dock finns det inget tågset eller förare ännu. Det blev iaf lite hurry hurry ner till tåget för att hinna med det men sådan tur var så var det lite tågkö in i Norrköping så de blev sena.
Trots att jag har jobbat på tågen i snart 3år nu så mår jag fortfarande illa när jag åker x2000. Inte alls samma sak som att åka i de andra fordonen. Sak samma, efter mycket om och men så fick jag iaf en sittplats. Får se huir det blir sen från Sthlm till Gävle. Måste byta tåg där för att ta mig vidare uppåt.

Dagens väder ser fortfarande lovande ut tycker jag. Tur är att jag tog på mig underställsbyxorna idag, för det är kallt ute idag.

Nu tillbaka till filmen. Skönt att åka pass ibland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar